جنگ نرم دشمني نهان
red blue black green red blue black green امروز

با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ،لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، بنده را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ ياري رسانيد . براي تبادل لينك , لوگو ,بنر يا آر اس اس از طریق ايميل مرا مطلع سازيد .این وبلاگ رو فقط جهت معرفی جنگ نرم ایجاد نموده ام .امید است حداکثر استفاده را از مطالب موجود در آن ببرید.

موضوعات سایت
مقالات و سخنان درباره جنگ نرم
فرامانسونری
دفاع مقدس و شهدا
دانلودستان
جنگ نرم در فضای مجازی و بازی
نشست و اجلاس

خلیج همیشه فارس
جنگ نرم
بيداري اسلامي
سلام بر شهيد گمنام
سامانه خبرگزاري بسيج
بسیج هنرمندان هشترود
پایگاه بسیج امام علی(ع)
خوشا پر گشودن پرستو شدن
سایت سازمان بسيج مستضعفين
پایگاه بسیج شهدای مهدیه امیرکلا
پايگاه مقاومت بسيج شهيدشهسواري
كانون بصيرت بسيج دانشجويي بوشهر
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

بيداري اسلامي

عضویت در وبورود به وب


جنگ نرم و وحدت امت اسلامی
زمان انتشار : 18:24 | دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:شیعه,سنی,اتحاد,واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا,وحدت اسلامی,جنگ نرم,روانی,سخت,سافت,
 

خطرناک‌ترین گروهی که با فرصت طلبی ویژه‌ای مشغول سوءاستفاده از شرایط کنونی است، گروه متحجری است که از دین و مذهب، تفسیری واپسگرایانه دارد و نه تنها برای مصالح امت اسلامی هیچگونه حسابی باز نمی‌کند، بلکه دانسته یا ندانسته تیشه به ریشه بنای رفیعی می‌زند که پیامبر اسلام به توصیه قرآن کریم برای عظمت بخشیدن به مسلمانان پی‌ریزی کرده و زحمات زیادی را برای حفاظت از آن متحمل شده است.

این گروه، که نه برای کلام الهی «ان هذه امتکم امه واحده و اناربکم فاعبدون» ارزشی قائل هستند و نه گوش به بیان نجات بخش پیامبر خدا می‌سپارند که فرمود: «من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس منهم» و «من سمع رجلاً ینادی یاللمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم» همواره آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و بر طبل جنگ میان مسلمانان می‌کوبند.

یکی از آفات درگیری‌های سیاسی داخلی اینست که فرصت‌طلبان از غفلت مسئولان و نیروهای انقلابی سوء استفاده می‌کنند و به ترویج افکار باطل خود می‌پردازند .

مدتی است بعضی مراکز مذهبی، به محلی برای تهیه برنامه‌های تلویزیونی تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای تبدیل شده‌اند که ارگان گروه‌های متحجر و ضد وحدت هستند. این برنامه‌ها اگر حاوی مطالب اعتقادی این گروه‌ها باشند و کاری به مصالح امت اسلامی نداشته باشند، اعتراضی به آنها نیست حتی اگر دارای اشکالاتی باشند که آنها را برای معتقدان به اسلام ناب غیرقابل قبول می‌کند. اما متأسفانه مطالبی که از شبکه‌های ماهواره‌ای متعلق به این گروه‌ها پخش می‌شوند، به جای آنکه به منطق متکی باشند آکنده از فحش و ناسزا به پیروان مذاهب اسلامی و مقدسات آنها هستند. تأسف بالاتر اینکه در تهیه این برنامه‌ها حتی ادب و اخلاق هم رعایت نمی‌شوند و آنچه به نام اسلام و مکتب اهل البیت توسط این گروه‌ها منتشر می‌شود، بهیچوجه با دین خدا و مکتب اهل بیت پیامبر خدا تناسبی ندارد.

این پدیده نوظهور که از نتایج پیشرفت ارتباطات است، به شکل رسانه سنتی در گذشته هم وجود داشت، اما به دلیل اینکه از شعاع محدودی برخوردار بود، عوارض چندانی نداشت. در آن چارچوب، یک فرد کج سلیقه و متحجر در یک جمع محدود چند نفره یا حداکثر چند صد نفره سخنی می‌گفت که انحرافات ناشی از آن فقط گریبان گیر همان تعداد حاضر در آن جلسه می‌شد. هر چند همان اقدام را نیز نمی‌توان قابل قبول و توجیه پذیر دانست، لکن از آنجا که تأثیر چندانی نداشت، ویران گر و ضربه زننده هم نبود. در عین حال، علما و مصلحان دلسوز و دوراندیش و روشن ضمیر، همواره با چنان کاری نیز مخالف بودند و به هر طریق ممکن درصدد جلوگیری از آن بر می‌آمدند. این شیوه، هم اکنون نیز کم و بیش متداول است و البته نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته و درحال منسوخ شدن می‌باشد.

متأسفانه، عناصر جاهل و در مواردی نیز وابسته به بیگانگان، با استفاده از امکانات ارتباطی پیشرفته روز، رسانه‌هائی را جایگزین رسانه محدود قدیمی کرده‌اند که دارای شعاع جهانی است و به جای ده‌ها و صدها نفر، میلیون‌ها و حتی میلیاردها نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. در برابر چنین پدیده‌ای نمی‌توان بی‌تفاوت بود و برای مهار کردن آن هیچ اقدامی بعمل نیاورد.

آثار ویران گر مطالبی که از شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای پخش می‌شوند منحصر و محدود به انحراف افکار و عقیده و یا حتی فاسد نمودن اخلاق و رفتار نیست، زیرا این قبیل برنامه‌ها واکنش‌هائی در طرف مقابل ایجاد می‌کنند که عوارض پیاپی و مسلسل آنها غیرقابل کنترل می‌باشد. این واکنش‌ها حداقل در سه محور، ضربه‌های جبران ناپذیری به اسلام و امت اسلامی وارد می‌کنند. اول آنکه فاصله میان پیروان مذاهب اسلامی را زیادتر می‌کنند و تمام تلاش‌های انجام شده برای تقریب را خنثی و بی‌نتیجه می‌نمایند، دوم آنکه اسلام را در چشم و دل غیرمسلمانان، به صورت دینی که پیروان آن همچون انسان‌های اولیه و دور از تمدن به جان همدیگر می‌افتند و به هیچیک از آداب انسانی پای بندی نیستند جلوه می‌دهند و سوم آنکه حتی خود مسلمانان را، از هر مذهبی که باشند، نسبت به اسلام دچار تردید و تزلزل می‌کنند.

چنین تصویری از دین اسلام، علاوه بر آنکه غیرواقعی است، به جای آنکه اسلام را آنگونه که هست به جهانیان معرفی کند، از این دین پاک الهی، محتوائی غیرقابل قبول ارائه می‌نماید که نه تنها جاذبه‌ای نخواهد داشت، بلکه سر تا پا دافعه خواهد بود. با ادامه این روش، تمام زحمات پیشگامان وحدت و تقریب برباد خواهد رفت و اهداف شوم دشمنان اسلام که همواره درصدد ضربه زدن به دین خدا هستند محقق خواهد شد.

آنچه مایه تعجب و حیرت است اینست که فعالیت‌های عناصر متحجر با همین ویژگی‌ها که بر شمردیم، هر روز گسترده‌تر می‌شود و برنامه‌های انحرافی که با معارف شیعه و مصالح اسلام در تضاد است، در محافل آلوده‌ای که توسط معاندان اداره می‌شود و تغذیه کننده شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای مستقر در خارج از کشور است تهیه و برای آنها فرستاده می‌شوند و این سم پاشی‌ها ادامه دارد و هر لحظه افزایش می‌یابد. معلوم نیست چرا با این عناصر مخرب و چه بسا وابسته و مزدور، که برخلاف نظر صریح رهبری و مراجع تقلید عمل می‌کنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، برخورد نمی‌شود!

منظور این نیست که شیعیان و اهل سنت، در چارچوب‌های منطقی و متعارف به ترویج معارف مذاهب خود نپردازند. این، حق طبیعی آنهاست که از پیشرفته‌ترین امکانات رسانه‌ای برای معرفی معارف مذاهب خود بهره ببرند، لکن آنچه از هیچیک از مذاهب و پیروان آنها پذیرفته نیست، استفاده از روش‌های تخریبی و ناسزا گفتن به همدیگر و مقدسات پیروان مذاهب است. این خطرناک‌ترین نوع «جنگ نرم» علیه وحدت امت اسلامی و خود اسلام است که اگر امروز متوقف نشود، فردا برای جلوگیری از دامنه‌های وسیع آن بسیار دیر خواهد بود.

منبع : مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نويسنده : حافظ استقلال و افتخارات وطن

حافظ استقلال و افتخارات وطن

هفته چهارم دی 1392
هفته چهارم دی 1392
هفته سوم دی 1392
هفته چهارم بهمن 1392
هفته اول بهمن 1392
هفته چهارم بهمن 1392
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم دی 1391
هفته سوم دی 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته سوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته اول بهمن 1390
هفته سوم دی 1390
هفته چهارم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 407
بازدید کل : 34942
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 2